Home Doneren Contact

Jaarverslag 2018

Het jaar 2018 stond in het teken van ons 20-jarig jubileum. Op 28 januari 1998 werd Spieren voor Spieren door o.a. voetbalprominent Jan Reker officieel opgericht. Het Nederlands voetbalelftal sloot zich aan en al snel werden onder het motto; gezonde spieren voor zieke spieren, prachtige resultaten bereikt. Twintig jaar later is dat niet anders en is de stichting uitgegroeid tot een organisatie met een enorme naamsbekendheid. We mogen nog altijd rekenen op de steun van vele grote sporthelden zoals Sven Kramer, Louis van Gaal en Frank en Ronald de Boer.

Daarnaast voelen wij ons gesterkt door de vele intensief betrokkenen die zich vaak al jarenlang inzetten voor kinderen met een spierziekte. We zijn trots op de resultaten die we in 20 jaar hebben bereikt. We kijken terug op een mooi jaar met een opbrengst van maar liefst €5,5 miljoen in 2018, wederom een record!

In 2018 vierden we tevens het tienjarig bestaan van het Spieren voor Spieren Kindercentrum van het UMC Utrecht, dé plek in Nederland voor de beste diagnose, behandeling en zorg voor kinderen met een spierziekte. Dankzij de VriendenLoterij hebben we in 2018 een mooie cheque van 2 miljoen euro uitgereikt voor de uitbreiding van het Spieren voor Spieren Kindercentrum van het UMC Utrecht. In het centrum is een groep kinderen (tot 9,5 jaar) met de spierziekte SMA behandeld met Spinraza. De vooruitgang van deze kinderen die in sommige gevallen zelfs zijn gaan staan en een paar stapjes hebben gezet, iets wat een jaar geleden nog onmogelijk leek, is baanbrekend en hoopgevend voor de toekomst van alle kinderen met een spierziekte.

Spieren voor Spieren kan haar doelen alleen realiseren met de hulp van heel veel mensen en organisaties. Passend bij ons motto ‘gezonde spieren voor zieke spieren’ zijn wij voor al onze evenementen en acties afhankelijk van honderden, zo niet duizenden vrijwilligers, actievoerders en deelnemers. Wij willen hen, samen met onze partners en donateurs, ontzettend bedanken voor hun inzet en loyaliteit. Een speciaal woord van dank is er voor onze topsport- en kind-ambassadeurs. Zij kwamen ook het afgelopen jaar weer veelvuldig voor én samen met ons in beweging. De publiciteit die hun aanwezigheid vaak genereerde, draagt op belangrijke wijze bij aan het succes van Spieren voor Spieren.

Via deze link tref je het volledige jaarverslag van 2018 aan.

Onze ambassadeurs Alle ambassadeurs